乙未 Fa-Kecske napújév: 2015. február 4. 03:59 UTC
乙未 Fa-Kecske holdújév: 2015. február 18. 23:49 UTC

nap-hold.png

Az év fogalma bolygónk Nap körüli keringési ideje, az az idő, ami alatt a Napot körbejárja valós csillagászati pályáján. Ezt az időtávot pontosabban közelíti a 365 napból álló napév (mivel 4-évente csupán 1 napot szükséges betoldani helyreigazításként), mint a holdévek (amelyeknél 3-évente 1 egész hónapot szükséges betoldani helyreigazításként!). Emiatt a holdnaptár alkalmatlan valós csillagászati évek számítására.

A holdnaptár hónapok számítására szolgál. A szoláris naptár pedig évek számítására.

A kínai újév hagyományosan holdújévet jelöl (illetve annak 15 napon át tartó ünnepségsorozatát), de a metafizikai számításokhoz nem ezt, hanem a napújévet, azaz a napév kezdetét használjuk, ami az a pont, amikor a Nap a Földről megfigyelhető pályája legmélyebb pontját éri el: a Vízöntő jegy közepét (315° az Ekliptikán). Ez az állapot a Béke hexagramját idézi, az Ég s Föld qijének összhangját. A holdújév az az időpont, amikor a Nap Vízöntő jegyben (tehát a legmélyebb szakaszán) együttállásban (conjunctio) van a Holddal, újholdat képezve. Így a Hold (太陰 Leghatalmasabb Yin) és a Nap (太陽 Leghatalmasabb Yang) is minimumon van, egy hagyományos/szakrális új kezdetet tükrözve.

A 乙 és 未 jelekkel jelölt metafizikai fogalmak csillagászati, metafizikai és természeti képet is kifejeznek (ha nem többet). Csillagászatilag különféle kínai csillagképekhez társítják őket alakjuk és a Holdházakban elfoglalt helyzetük miatt. Metafizikailag fejlődési állomásokat jelölnek a 60-as ciklusban. Természetileg a 乙 növekedő hajtásokat („a korai növekedés jele”), 未 pedig ágain új rügyeket hajtó fákat tükröz, az eljövendő élet ígéretét. 乙 fiatal, lágy, gyöngéden ható erő, mégis, folyamatos kitartásával és alkalmazkodásával képes keresztülhatolni a talajon, majd terjeszkedni a fény felé. Finom módon megújító, életet növekedésre bíró, kirügyező. A 乙未 Yi-Wei egy biztos talajon álló, erős gyökerű és szétterjeszkedő erőt képvisel, amelyet az előző évben megkezdett folyamatok továbbvitelére, kitartó törekvések magasabb szintre emelésére lehet használni – ahogyan azt az előző cikkben is ismertettem. Mivel az év hangsúlyos hatása Fa-jellegű, a Fa állapot jellemzőivel is fontos megismerkedni, de nem úgy, hogy a Fa idén rossz hatással lesz ránk vagy a Fa-Kecske év épp jó időszak lesz számunkra.

A sikereket, boldogságot, egészséget mi emberek érhetjük el, egyéni igyekezetünkkel és tudatos önműveléssel – az időminőségek legfeljebb a lehetőségeket teremtik meg hozzájuk.

A Sárga Császár Belső Könyvei szerint a 甲 Jia vagy 乙 Yi időszakokban a Máj-Epehólyag meridián működése felerősödhet, ami különösen igaz a 乙未 Yi-Wei időszakokra, ahol az Égi Cselekvő erős gyökerekre lel a Földi Támaszban. Javaslata az ilyenkor jellemző máj-fájdalmak csillapítására édes ételek fogyasztása (ami alatt nyilvánvalóan nem a finomított cukorral, édesítőszerekkel vagy ízfokozókkal készült mai élelmiszeripari termékeket értette, hanem természetesen édes ízű élelmeket, mint például a rizs, méz stb.). 未 Wei-ről pedig azt írja, hogy „az érettséget jelző édes íz jele”, ami a némi szójátékon túl (味 wèi = íz, illat) a Föld-hangsúlyosságát fejezi ki az öt változási állapot rendszerében, az évkörben pedig a nyár hevében megérett ízes-illatos gyümölcsök időszakát jelöli.

yi_wei_jelek.png

Még számos klasszikus példát lehetne sorolni a jelképekhez társítva, de fontos, hogy a gyakorlatban túllépjünk ezeken a hasonlatokon. A sorsfejtésben vagy életvezetésben mit sem ér, hogy a 乙 Yi az a hajtásokat, a 未 Wei meg a rügyeket jelöli... hiszen egy másik megközelítésben a 乙未 Yi-Wei a kohó szenes maradvány aranyát jelképezi. Nem válnak hasznunkra a jelképek, ha összefüggéseik nélkül tekintjük őket. Ha a növényi fejlődést vizsgáljuk, akkor van értelme a hajtás és rügy társításának; amikor Nayin rendszerben vetjük össze a pilléreket, akkor pedig a maradvány fém hasonlat az odaillő. De például egy májgondnál vagy egy megrekedt élethelyzetben egyikkel sem lehetne igazán mit kezdeni.

Önmagában a 乙 Yi vagy a 未 Wei időminőségből nincs igazán értelme következtetéseket levonni, mivel egyetlen viszonyítási pontból nem lehetséges kölcsönhatásokat kiértékelni. A Négypilléres Sorsfejtés rendszere éppen ezért nem hasonlatok és jelképek elemzéséről szól. Az egyes égi (pl. 乙 Yi) és földi (pl. 未 Wei) minőségek kölcsönhatásaiból lehet következtetni az egyéni képletre gyakorolt hatásokra. E kölcsönhatások mértani és számtani összefüggések a yin-yang elv, az öt változási állapot viszonyrendszere és a qi időbeli változási folyamatát kifejező égi és földi minőségek vonatkozásában. Például 乙 Yi szembenállásban (oppositio; vagy 沖 chōng / ütközés) van 辛 Xin égi minőséggel (vagyis 180°-ra van egymástól az égi minőségek körén), ami olyan kölcsönhatás, akár a mágneses taszítás, azonos polaritás okán (mindkettő yin): egymással össze nem férő eseményekre, összeegyeztethetetlenségre, holtpontról való éles kizökkentésre, változásokra utal. Hasonlóan szemben áll egymással a  未 Wei (Kecske) és 丑 Chou (Bivaly) a földi minőségek körén, ám viszonyuk összetettebb az előbb említettnél, mivel vegyes, összetett minőségek. nem tiszta, egynemű minőségek, mint az égiek.

Mivel minden képlet egyedi, a 乙 Yi vagy a 未 Wei vagy akár a 乙未 Yi-Wei pillér konkrét, eseti hatását a képlet ismerete nélkül nem lehet meghatározni, így teljesen értelmetlen szerelemről, gazdagságról, tanulmányi sikerekről, szerencséről vagy balsorsról beszélni „évi előrejelzésként”. Egyik sem megjósolható az adott egyén teljes képlete nélkül. Hiszen ha tudjuk is, hogy valaki mondjuk Xin (yin Fém) napon születik és abból a feltételezésből indulunk ki, hogy ez ütközést jelent számára, könnyen téves tanácsokat adhatunk, mert a születési képlet évi és havi minőségei ezt az ütközést meghiúsíthatják vagy legalábbis mérsékelhetik (a Fa-Kecske év során változó havi, napi, kettősórai minőségekről nem is beszélve) .
Hasonlóképpen téves következtetésre juthatunk pusztán annyit ismervén, hogy valaki Geng (yang Fém) napon született. Nem feltételezhetjük, hogy a 乙 Yi az „kedvező” számára vagy azt, hogy a 乙未 Yi-Wei év az „az ő éve lesz”, csak mert 乙 Yi és 庚 Geng összeillő párt alkotnak (合 ). Azért nem, mert ez csupán egy kölcsönhatás, önmagában nem jó vagy rossz. Azt jelenti, hogy a minőségek vonzódnak egymáshoz (ellentétes polaritás okán), s összefonódnak egymással, kölcsönösen kiegyenlítve egymást. Semmi nem indokolja azonban azt, hogy ez előnyös az egyén számára – lehetséges, hogy a lendületét veszítené el ezzel, mivel az összefonódás egyben lekötöttség is (mint ahogy két összetapadt mágnest is nehéz szétválasztani), a kiegyenlítés elfojtó erőként is jelentkezhet (önállóságukat veszthetik a felek). Sőt, ezt a kölcsönhatást meghiúsíthatja, ha a születési hónap vagy év 辛 Xin (mert az ütközéssel távol tartja 乙 Yi-t 庚 Geng-től). Máris egész más a kölcsönhatás, ha több tényező szerepel benne – és itt most csak a legalapvetőbb eseteket vettem figyelembe. Ezért elengedhetetlenül fontos, hogy a teljes képletet ismerjük!

Pusztán jelképekre építve, hiányos adatok, felszínes megközelítés alapján
életvezetési tanácsokat osztogatni komoly felelőtlenség!

Az Élet nem ismer olyat, hogy „egyéni értelmezésem szerint” vagy olyat, hogy „nekem így tanították a tanfolyamon”. A sorsfejtés nem valami vallás: nem hitre vagy feltételezésre épül, hanem tapasztalati visszaigazolásokra; nem elvont képletelemzésre, hanem valóságos, élő emberekkel való közvetlen munkára. Ember nélkül minden képlet pusztán szám- és szimbólumhalmaz...

A bejegyzés trackback címe:

https://valosagtura.blog.hu/api/trackback/id/tr1007123753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása